Då var det jul då.

Ja, alltid lika kul. Kanske...

I fredags gick jag upp 06.50 och gjorde mig iordning. Åkte till stallet tidigt och tog en promenad med Xet. Han verkade inte ha blivit varken sämre eller bättre. Sedan åkte jag till skolan för att ha avslutning. Jag åt mest av alla i klassen... Åt två av ALLT + 3 glas julmust. (Nej, jag gillar inte julmust, men det fanns bara de och glögg att välja på...) Kyrko-avslutningen var väl som den var. Ganska dryg. Falsett.  Tja, det vanliga.

Igår lördag. Åkte till stallet vid 09.00 då. Skulle ut med Xet. Leifs mamma och plastpappa var där och mockade som vanligt, och precis när jag skulle till att rida iväg med Xet, kom mamma hans. Så sa hon att hon pratat med Ingela och att de skulle ringa veterinären osv på måndag. "Ja, och har han ont då finns det väl bara en sak att göra. Men vi får väl se."
Ja, smart. Väldigt jävligt smart. Tack så jävla mycket. Vi hann inte ens från gården innan jag började gråta som ett jävla nöt. Vi kom typ 30 meter ifrån gården, så stanna Xet och ville inte gå. Så vi stog och tjurades på ett tag, vartefter han bestämde sig för att gå på toa när vi ändå stog där och tjurades. Och grät. Och tjurades. Till slut fick jag försöka vända hem igen.
Dragkamp med häst är aldrig roligt. Speciellt inte en skadad häst. Men jag fick honom att vända till slut. Han ville inte ens gå hem... Försökte å hålla mig, men när vi kommit in och jag fått av tränset så börja jag igen. Hulk hulk, snörvel, ungefär. Men gjorde klart sen och Ingela ringde och sa att jag kunde lämna honom inomhus så han fick ligga ner och vila om han ville. (Alltså; detta var anledningen till att jag var täppt i näsan och hade ont i ögonen.)
Var med FP efter det. Det var kul, mycket bilder och skratt ^^, Vi är oslagbara när det kommer till bilder xD

Idag söndag. Åkte till stallet. Pysslade med Xet. Satte upp knäckebröds skivor åt honom och Mary. Fick dock ringa mamma och pappa å be dem göra en ny åt Exemplar, för han åt upp sin på en gång och ville genast ha mer.
Sedan skulle vi ut och gå. Han stannade i dörröppningen och vägrade gå, riktigt tvärvägrade. Inte ett enda av alla mina knep och tricks funkade. Till slut fick jag honom att gå rakt fram och svänga av mot hagarna. Mötte Ingela och hon sa att vi skulle ringa veterinären imorrn och försöka få hit honom såfort som möjligt. Ingen idé att gå ut och gå med honom. Tror faktiskt jag åker dit imorrn eftermiddag och pysslar, så slipper han gå in och ut extra gånger och så han får vara ute så länge det är ljust.
När jag kom hem städade jag rummet. Jag hatar att städa, får ont i huvudet och ryggen. Men det är åtminstone något att göra. Jag kan inte sluta tänka på att Xet kanske inte blir bra igen. Kan inte.

Kommentarer
Postat av: Therése

FFS! HAN MÅSTE BLI BRA :O :'(

2008-12-21 @ 16:04:43
Postat av: julie

Stackars exet:(

2008-12-21 @ 16:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0